2.1.13

2012'nin en iyi albümleri

Hani bazen insanlar "20.. benim senem olacak" türünden şeyler söylerler ya, 2012 benim için kendimi "çok şanslı hissettiğim" bir yıl olarak geçti. Kariyerimdeki süper gelişmeler, etrafımdaki güzel insanlar, yeni yerler, ailemdeki insanların sağlığı ve sevdiğim şeyleri yapmak böyle hissetmeme sebep oldu. Bütün bunlar olurken, bu kez işim nedeniyle bloga zaman ayıramamak beni üzdü ama bu bir yıl içerisinde bir şey dinlemediğim anlamına da gelmiyor :) Müzik anlamında her şeyden önce, hayatımın en güzel anlarını Morrissey konserinde yaşadım. Unutulmayacak konserlerimin arasında bir numarada kendisi :)

Dördüncü kez yaptığım "-bence- yılın en iyileri" listesinde bu kez, biraz da kısıtlı zaman yüzünden ilk beş hakkında birkaç cümle yazıp, diğerlerini listeliyorum. Bir de Youtube ya da Soundcloud linki vermektense bu kez her albümden bir şarkı seçip Grooveshark'da liste haline getirdim, yazının hemen altında :)

Çok geç kalmama rağmen, bu listeyi hazırlamadan önce özellikle blogların ve sitelerin listelerine bakmadım. O sırada ben de bizim web sitesi için yıl sonu listeleri hazırlığındaydım bknz. 2012'nin enleri (via ELLE). Diğerlerinde neler olduğunu ve yıl içinde neler kaçırdığımı da merak ediyorum bir yandan. Peki sizin 2012'de en sevdiğiniz albümler hangileri oldu?


2012'nin en iyi albümleri by Manolya Fikri on Grooveshark


50. Choir of Young Believers - Rhine Gold








49. First Aid Kit - The Lion's Roar








48. Niki & The Dove - Instinct








47. The Cribs In The Belly of the Brazen Bull








46. Grimes - Visions








45. Animal Collective - Centipede Hz.








44. Gossip - A Joyful Noise








43. Marina & The Diamonds - Electra Heart








42. Lana Del Rey - Born To Die








41. Ty Segall - Twins








40. Echo Lake - Wild Peace








39. Hot Chip - In Our Heads








38. DIIV - Oshin








37. Jake Bugg - Jake Bugg








36. Bat For Lashes - The Haunted Man








35. Spector - Enjoy It While It Lasts








34. Sharon Van Etten - Tramp








33. Norah Jones - Little Broken Hearts








32. The Avett Brothers - The Carpenter








31. Best Coast - The Only Place








30. The Shins - Port of Morrow








29. Wild Nothing - Nocturne








28. Chromatics - Kill for Love








27. Tennis - Young & Old








26. Madness - Oui Oui, Si Si, Ja Ja, Da Da








25. Two Door Cinema Club - Beacon








24. Cat Power - Sun








23. Lemonade - Diver








22. Bloc Party - Four








21. The Walkmen - Heaven








20. Twin Shadow - Confess








19. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It








18. Ellie Goulding - Halycon








17. Passion Pit - Gossamer








16. Jessie Ware - Devotion








15. Tanlines - Mixed Emotions








14. M.Ward - A Wasteland Companion








13. Frank Ocean - Channel Orange








12. The Killers - Battle Born








11. Miike Snow - Happy To You








10. Eugene McGuinness - The Invitation to The Voyage








9. Beach House - Bloom








8. Grizzly Bear - Shields








7. Mumford & Sons - Babel








6. Paul Banks - Banks








5. The Twilight Sad - No One Can Ever Know














Grubun müziğini "acının tutkulu hali" diye tanımlayabiliriz belki de. James Graham'ı canlı dinlediğim için şanslı hissediyorum kendimi.

4. Jack White - Blunderbuss














Şu hayatta en üzüldüğüm şeylerden biri The White Stripes'ın dağılması olsa da, bir şekilde hala Jack White'ı dinleyebildiğimiz için mutlu hissediyorum. Müzik dünyasının dahilerinden olan White'ın ilk solo albümü yine melodik riff'lerin dibine kadar hissedildiği ve Jack White'ın ilişkiler hakkında bağırıp çağırdığı şahane bir albüm.

3. The xx - Coexist














İlk albümlerinde yakaladıkları minimal stille beni kalbimden vuran The xx, yine muhteşem ikili vokaller, az enstruman çok duyguyla yoluna devam ediyor. Hep de bunu yapmaya devam etsinler.

2. The Maccabees - Given to the Wild














2011'in sonlarında iyi ki canlı izledik dediğim gruplardan The Maccabees, yılın ilk günlerinde çıkardığı albümle, farklı bir yöne giren sound'larıyla beni hem şaşırttı hem de kendilerine hayran bıraktı.

1. The Vaccines - Come of Age














The Vaccines, ikinci albümü Come of Age'i yayınladığında, ben daha ilk albüme doyamamıştım bile. İki yıldır bir arada çalan yepyeni bir grup için iki seneye iki şahane albüm sığdırmak kolay iş değil. Kolayca dile takılan, ritmi hiç düşmeyen ve grubun ileride klasik haline gelebilecek şarkılarına sahip bir albüm Come of Age.


No comments: