2.6.11

San Diego Hatıraları


Son zamanlarda Amerika'yı biraz özlemeye başladım. Sadece 3 gün geçirdiğim ve tadına doyamadığım San Diego, yaşanılacak en huzurlu yerlerden biri gibi. Deniz/okyanus olan bir yeri sevmemem pek mümkün değil zaten. Harika kumsalları, sürekli baharı yaşayan mevsimiyle ideal şehirlerden biri. 
San Diego 1850 yılına kadar Meksika'ya bağlıymış. O yüzden Old Town'da oradaymış gibi zaman geçirebilirsiniz. Neredeyse her yer Meksika restoranları, Margarita'larını öne çıkaran barlar ve Meksika'ya özgü hediyelik eşyalar satan yerlerle dolu. Bizim Alaçatı'yı andırıyor.
Havası güzel dedim ya, gitmişken Pasifik Okyanusu'nda yüzmemek olur mu? Ekim ayı olmasına rağmen sıcacık havası sayesinde pırıl pırıl kumsallarında zaman geçirip, dalgaların keyfini çıkardım. 
Amerika'da her şehrin bir downtown'ı var, bütün yüksek binaları sadece orada görebilirsiniz. Şehrin kalbi orada atar. Gezdiğim şehirler içinde sanırım en fazla homeless(evsiz)'ı San Diego downtownda gördüm. Fakat korkulacak bir şey yok, hepsi zararsız ve kendi halinde insanlar. Restoranlarda porsiyonlar çok büyük olduğu için geri kalanı daha sonra yenmek üzere paket yapılıyor, ben de geri kalanını paket yapıp homeless'lara veriyordum. 
San Diego'da "Hotel Circle" adı verilen bir bölge var. Adından da anlaşılabileceği gibi otellerle dolu bir yer. Her bütçeye göre konaklama yerleri mevcut. Her zaman olduğu gibi internetten 1-2 ay önce rezervasyon yaptığınız takdirde çok uygun fiyatlara süper otellerde kalabiliyorsunuz. Ayrıca Los Angeles'a arabayla 1.5-2 saat uzaklıkta olduğu için orada kalıp, günübirlik gidip gelebilirsiniz. Mesela biz toplamda 5 gün San Diego'da kaldık ama 2 gün LA'deydik. 
Zamanım olmadığı için müzelere gidemedim (ki benim gibi müze delisi biri için olacak şey değil) ama gitmeden önce gidilmesi gerekenler diye liste yapmıştım. Museum of Art, Natural History Museum, Museum of Man, Lux Art Institute, Museum of Contemporary Art, Museum of Making Music, California Center for the Arts... Bunların hepsine gitmek için San Diego'da 10 günden fazla kalmak gerek herhalde :)
Orada geçireceğiniz gün sayısı sınırlıysa Pasifik okyanusun keyfini çıkarın, akşamları downtown'da turlayın ve Old Town'dan hediyelik eşyalar alın.
Bunlarda San Diego'dan instagram'lanmış hatıralar. Daha fazlasına facebook sayfamdan ulaşabilirsiniz.



















No comments: