1.10.11

Kasabian - Velociraptor!


Kasabian'ın dördüncü albüm için çalışmalara başladığını duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Kendi isimlerini taşıyan ilk albümlerinden beri onları yakinen takip ediyor ve seviyorum. Albüm ismini uzun süre ezberleyememiş olsam bile, West Ryder Pauper Lunatic Asylum en iyi albümler listemde en üst sıralardadır. Velociraptor!'ı dinlemeye başladığımda acaba onu geçebilecek mi diye düşünmeye başladım.

İsmini 75 milyon sene önce yaşayan, dinazorların babası sayılan Velociraptor'dan alan albüm, Gorillaz, Miles Kane, Dredg gibi isimlerle çalışan Dan the Automator tarafından prodükte edildi. Geçen sene kasım ayında çalışmalara başlayan grup, yaz aylarını festivallerde insanları coşturarak geçirdi. Coşkulu kalabalıkların olumlu tepkisi Kasabian'ın giderek çok daha büyüdüğünün göstergesiydi. Velociraptor, Switchblade Smiles ve Days Are Forgotten albümden ön gösterim niyetine görücüye çıkarılan parçalardı. Velociraptor heyecan uyandıran bir şarkı olmasa da Switchblade Smiles ve Days Are Forgotten beklentilerimi karşıladı. Albümü resmi çıkış tarihinden 10 gün önce Soundcloud'da yayınlamaları, yeni albüme bir an önce kavuşmak isteyen bünyelere ilaç gibi geldi (Fakat ben o sırada Girls'den başka bir şey dinlemediğim için albümü yeni yazıyorum, orası ayrı).

Velociraptor, Kasabian'ın popa en çok yaklaştığı albümü olabilir. Bu sebepten çok daha geniş kitlelere hitap edeceklerdir. Bir sıralama yapacak olursam albümün bana göre en iyi şarkıları şu şekilde olur:
1. Goodbye Kiss
2. I Hear Voices
3. Let's Roll Just Like We Used To
4. Switchblade Smiles
5. Days Are Forgotten
6. La Fee Verte
7. Rewired

Bu albümde en beğendiğim şey Serge Pizzorno'nun inanılmaz vokali. Her şarkıda farklı bir his uyandıran ve aksanıyla farklılık yarayan Serge'in vokali açısından bu en iyi albüm performansı olabilir. Genel olarak elektronik öğelerle gitar müziğini birleştirmeleri açısından da albüm bir adım öne çıkıyor. Özellikle I Hear Voices'ın giriş müziği şahane. Goodbye Kiss Beatles-vari bir pop şarkısı olarak benim en sevdiğim oldu. Acid Turkish Bath'i listeme almadım ama albümde Arap ezgilerinin hafiften hissedildiği en uzun şarkı olarak değişik bir yere konumlanmış durumda.

Velociraptor! iyi şarkılar barındırmasına rağmen mükemmel değil ama üstünde iyi çalışılmış bir albüm. Bu albümle tabii ki çıkışlarını devam ettiriyorlar fakat benim için Kasabian'ın en iyi 2. albümü olabilir bu. Bunlara rağmen bir gerçek var ki, Kasabian artık daha büyük oynuyor ve stadyumları doldurmaya hazırlanıyor.

Albüm notu: 8.4/10.


No comments: