19.11.11

Mumford'lar Uğultulu Tepelerden Sesleniyor


Okumayı söktüğüm günden beri her gün mutlaka bir şeyler okurum. Hatta kitap okumadan uyumam pek, bir sayfa bile yeter bazen. Gel gör ki, okumayı bu kadar sevdiğim halde üniversitedeyken, vize ya da finaller için kitap okumak bana işkence gibi gelirdi. O kitabı okurken düşündüğüm tek şey önümdeki sınav olurdu. O yüzden okuduğumu pek anlamaz ve doğal olarak zevk alamazdım. İşte Wuthering Heights'ta (Uğultulu Tepeler) o şekilde güme giden kitaplardan biriydi. Bir de orjinalindeki Scottish kelimeler anlamamı iyice zorlaştırıyor  ve içinden çıkılmaz bir hale getiriyordu. "Aman bu ne kasvet!" diyerek yarım yamalak okuduğum kitabı, 1-2 sene sonra okuduğumda "Melankolinin dibine vurmuş kadın" dediğimi hatırlıyorum. Pek tabii, daha önce hakkını veremediğime üzülmüş, tek kitabı olan ve genç yaşta kara toprağa dönen Emily Bronte'a saygı duruşunda bulunmuştum.

Bu roman, beyaz perdeyi de etkisi altına almış ve günümüze kadar yaklaşık 15 uyarlaması yapılmış. İngiliz yapımı olan son uyarlamasında Skins'den aşina olduğumuz Kaya Scodelario, Catherine'i canlandırıyormuş. Zaten diğer isimleri hiçbir yerden çıkaramıyor ve tanımıyorum, çoğu İngiliz TV dizilerinde oynayan oyuncular. İlk kez Venedik Film Festivali'nde gösterilen film buralara gelir mi (belki Randevu İstanbul?) bilemiyorum ama bu film yüzünden kalbimin x2 çarpmasına neden olan şey "The Enemy" oldu. Zaten son zamanlarda Mumford & Sons aşkım kabarmışken, bir de bu "1 dakika 10 saniye" süren ve hiç bitmesin istediğim şarkı üstüne tuz biber oldu.

"Give me hope in silence, it’s easier, it’s kinder. 
Tell me not of heartbreak, it plagues my soul, it plagues my soul. 
Bury me beside you, i have no hope in solitude. 
And the world will follow to the earth, down below. 
But i came and i was nothing. 
Time will give us nothing. 
Why did you choose to lean on 
A man you knew was falling?" 


diye sesleniyor Marcus o tarif edemediğim ses tonuyla. Şarkının devamı gelecektir değil mi? Keşke 135523 dakika falan olsa! Bu arada şarkıyı 1 hafta sonra gördüğüm için Youtube yetkililerine sevgimi iletiyorum. Zira, Mumford'ların kanalına üye olduğum halde, ana ekranımda bu şarkının bugün belirmesi ve mailime düşmesi yüzünden hafif bir üzüntü yaşadım. Zararın neresinden dönsek kardır felsefesiyle, şarkıyı tekrara alıp uykuya dalmaya giderken, size de bu hastalığı bulaştırmak istiyorum. Geçmiş olsun.


No comments: