21.4.11

Carl's Jr. Türkiye

Carl's Jr. tıpkı In-N-Out gibi Kuzey Amerika'nın sadece güney bölgesindeki şehirlerde şubesi olan hamgurger restoranı zinciri. Benim onlarla tanışmam 6-7 ay öncesine denk geliyor. San Diego'dan Disney'e giderken açlıktan gözü dönen bünyelerin karşısına çıkan ilk yer kocaman yıldızlı bir Carl's Jr.'dı. Aslında kömürde pişen hamburgerleriyle ünlü olan yerde ballı hardallı tavuk dürüm (yani tam adı: honey mustard hand breaded chicken tender wrapper -amma uzunmuş!) yedim ve teyzemin menüsündeki chili cheese fries denen kalori bombasından atıştırdım. Kızarmış patatesin üzerine cheddar ve kıyma konularak acayip hale gelen atıştırmalık ağır gibi görünse de cheddar seven lezzet düşkünlerini mutlu edecek bir olay. O gün karnım ve gözüm doymuş bir şekilde oradan ayrılırken, İstanbul'a döndüğümde bu lezzeti özleyeceğimi biliyordum.






Birileri bu özlemi duymuş olmalı ki, Carl's Jr. Türkiye'ye gelmiş. Bende onlara hoşgeldin demek ve iyi bir hamburger yemek için Cevahir'e doğru yola koyuldum. Cevahir'de yemek katına çıktığınızda Toyzz Shop'un hemen yanına açılmış olduğunu göreceksiniz. Çok fazla çalışanı olan Carl's Jr.'ı diğer fast-food zincirlerinden ayıran bazı önemli noktalar var. Siparişinizi verdiğinizde size bir masa numarası ve menu aldıysanız içecek için boş bardak veriliyor, onu alıp yerinize geçiyorsunuz. Masaya geçtikten kısa bir süre sonra siparişiniz geliyor. Amerika'daki sınırsız içecek uygulamasının burda da aktif hale gelmesi gayet hoş. Çalışanlar çok güler yüzlü, ki bu noktaya özellikle değinmek istiyorum. Sadece fast food restoranlarında değil, birçok yerde çalışanların hayatlarından bezmiş bir halleri oluyor. Amerika'daki en güzel şeylerden biri buydu, karşılaştığınız herkesin gerçekten çok güler yüzlü olması. Bu insanı o kadar çok etkiliyor ki... O yüzden Carl's Jr.'ın burdaki çalışanlarına sevgilerimi gönderiyorum ve hep öyle kalmalarını diliyorum. 


Menüye gelirsek, burda henüz çok fazla çeşitliliğe girmemişler ama en önemlisi chili cheese fries'ın olması. Yaklaşık 6-7 hamburger çeşidi ve birkaç tane tavuk çeşidi var. Chicken tenders'ı mutlaka ama mutlaka denemelisiniz, bildiğiniz tenders değil kocaman parçalar ve çok güzel bir tat. Barbekü sosu eşliğinde tavsiye edilir. Mantar seviyorsanız Portobello Mushroom Burger tam size göre. Chili Cheese Fries'ın birde içinde köfte üzerinde kıymalı cheddar, turşu, domates ve soğan olan burger versiyonu var, kıyma yüzünden biraz ağır ama fena sayılmaz. Menuler için fiyatlar 10-15 TL arası. Yani abartı fiyatlar olmadan butik hamburgerci lezzetindeki tatları mideye indirebilirsiniz.






Mekanın terasının olması onlar için bir artı. Ayrıca dekorasyon çok cici. Şu an itibariyle dileğim butik burgercilere yakın lezzete sahip olan mekanın zaman içinde değişime uğramaması ve yakında Marmara Forum'da da bir şube açmaları (evime yakın, evet bencilim). Carls Jr'dan, kaloriden falan bahsetmişken ben bi yürüyüşe çıkıp geleyim en iyisi!

No comments: