15.8.11

Konser Kültürümüz Var Mı?

Canlı müzik seven biri olarak, kapalı mekanların kış programlarını merakla bekledim. Bazı gruplar kapalı mekanda çok daha iyi performans sergiliyor. Kışın konserlere gitmenin apayrı bir tadı var. Buz gibi havadan sıcacık mekanlara girip, güzel müzikle içimizi ısıtmak kışın yapılabilecek en güzel aktivitelerden biri. Şahsen gece hayatını sevmeyen biri olarak beni evimden sadece iyi müzik yapan gruplar çıkarabilir. Bazense sevdiğim grupların gelmesine rağmen konser saatleri yüzünden gitmekten vazgeçtiğim oluyor. Konser saati 22:00 diye yazar, 23:30'da başlar. Konser mekanlarındaki bu gece kulubü mantığı malesef yıllardır değişmedi. Yurt dışında koca koca grupların konser saatleri 20:00-21:00 arası oluyor. Yani normal insan saatlerinde. Bizimki ise baykuş misali yaşayan insanlara normal gelebilir sadece. Hele ki haftaiçi olan konserler var, o konser 1-2 gibi bitecekse, kaçta eve gidip kaçta uyanacaksın? Hiç unutmuyorum Chicago Theatre'ın önünden geçerken The Xx'in konseri olduğunu görmüştüm, saat 9 civarıydı ben ordan geçerken ama konser saati 19:00'dı! Hatta Ekim'de Duran Duran sahne alacakmış orada, konser saati 20:00 ve söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama ilan edilen saatte başlıyor konserler. İnanmayan şuraya buyursun. 


Konserlerdeki diğer bir sorun ise dinleyici kitlesi. Aslında "dinleyici" kelimesini kullanmak saçma oluyor. İçeri girersin, insanlar grup sahnedeyken fısır fısır konuşurlar. Oraya gelip konuşan insanlara gerçekten anlam veremiyorum. Ya bir yerden bilet bulmuşlardır, ya sadece evde durmamak için çıkıp uğramışlardır. Yoksa konuşmaları için başka bir neden bulamıyorum. Zaten konser o kadar geç başlıyor, öncesinde arkadaşlarınla buluşup muhabbet etsene! Oraya müzik dinlemeye giden insanların zevkine tecavüz etmeye gerek yok. Bu konuşan insanların ayrı bir özelliği de, konserlere geç gitmeleri. Aslında bu yüzden konser mekanları geniş davranıyor olabilirler ama söyledikleri saatleri uygularlarsa zamanla insanların buna alışacağını düşünüyorum. 


Buradan konser mekanlarındaki yetkililere sesleniyorum, eminim benim gibi birçok müziksever aynı şeyi düşünüyordur. Artık insani saatlerde müzik dinlemek istiyoruz!

No comments: