15.12.10

Best Albums of 2010 - #35 to #30.

I must say that this is totally my subjective list of best albums of the year.
Yılın en sevdiğim albümleri - Tamamen subjektif bir listedir.

35. Ellie Goulding - Lights (Polydor)

Lights is Ellie Goulding's debut which is released in March 2010. Feels like Scandinavian touch to Brit music. Pretty pop melodies combines to folk. I really liked her first album. If you love Florence Welch, Little Boots or La Roux you will probably love Ellie too.
Lights, Ellie Goulding'in Mart 2010 tarihli debut'u. Brit tarzına biraz İskandinav tuzu eklenmiş tadı veren ilk albümünü ben çok sevdim. Güzel pop tınıları yanında hafif folk birleşimi. Benzetmek gibi olmasın ama Florence Welch, Little Boots veya La Roux seven Ellie'yi bağrına basar.

Ellie Goulding - Guns and Horses


34. Band of Horses - Infinite Arms (Sub Pop)
 
Who says basic melodies are boring? If you have good lyrics and beautiful voice like Ben Bridwell sure its not. When I listened the album it gave me the familiar feeling but liked it. Definitely in my winter albums list.
Yalın melodilerin sıkıcı olduğunu kim söyledi? Eğer iyi sözleriniz ve Ben Bridwell gibi güzel bir sesiniz varsa tabii ki sıkıcı değil. Albümü dinleyince bana çok tanıdık hissi verdi şarkılar ama buna rağmen çok sevdim. Hani bazen yaz albümü, kış albümü diye ayırırlar ya, Infinite Arms benim kış albümleri listemde.


On My Way Back Home - Band of Horses


33- Marina and The Diamonds - The Family Jewels (679 Recordings)


I love Brit girls, this is the fact. They make great music and love their accent. Actually I love almost all the Brits who make music. So, if you wanna listen great pop album (not Gaga-like) you should listen Marina's The Family Jewels. By the way The Diamond are not a back band, just translation of her surname.
Gerçek şu ki Brit kızlarını seviyorum. Çünkü güzel müzik yapıyorlar tabii birde aksan olayı var. Aslında müzik yapan neredeyse bütün İngilizleri seviyorum. Eğer iyi bir pop albümü dinlemek istiyorsanız Marina'nın The Family Jewels albümünü dinlemelisiniz.


Marina and the Diamonds - Shampain
32- Robyn - Body Talk (Interscope)

I don't know how many albums she released in 2010 as Body Talk (3 parts I guess) but I liked the Pt.1. Actually I started to listen her more after her single with I Blame Coco. Not a huge fan of her but this album makes you dance.
Robyn kaç tane Body Talk albümü yaptı takip edemedim ama ben Pt.1'i baya beğendim. I Blame Coco'yla yaptığı single'dan sonra daha çok dinlemeye başlamıştım Robyn'i. Aşırı hayranı değilim ama bu albümler dans ettiren cinsten.

Dancing On My Own


31. Sufjan Stevens - Age of Adz (Asthmatic Kitty Records)

Age of Adz is so different from other Sufjan Stevens albums. It includes tunes from disco to orchestra, so experimental. He had disease that affected his nervous system, after that he did this album. I'm really curious about his 50 States projec(He said that he will make albums for every state in America-he has Michigan and Illinois albums so far), we will see if he continues then.
Age of Adz diğer Sufjan Stevens albümlerinden çok farklı. Disco'dan orkestraya kadar bir sürü tınıyı içinde bulunduran deneysel bir albüm diyebiliriz. Bu albümden önce sinir sistemini etkileyen bir rahatsızlık geçirmiş ve sonrasında bu albümü hazırlamış. Böyle önemli bi yönüde var aslında bu albümün. Ben en çok onun 50 Eyalet projesi(Michigan ve Illinois diye iki albümü var ve Amerika'nın her eyaleti için bir albüm yapacağını söylemişti) devam edecek mi onu merak ediyorum.


Sufjan Stevens - Too Much

30- Kings of Leon - Come Around Sundown (Sony Music)

After Only By The Night expectations are so high for new Kings of Leon album. Since their first album they did it step by step. I didn't disappoint about this album. Maybe its not included big hits but it tastes their old albums. Also Caleb's gorgeous vocal is the big fact. Like I told you this is not an objective list and I can't be objective about KOL, cause they're one of my all-time favourite bands, love them!
Only By The Night gibi çok başarılı bir albümden sonra Kings of Leon beklentileri en üst düzeye çıkarmıştı. İlk albümlerinden beri adım adım yükseldiler ve her albümde çıtayı bir kat daha yükselttiler. Ben bu albümde kesinlikle hayal kırıklığına uğramadım. Biraz eski albümlerinin tadında ve samimiyetinde olmuş. Belki çok büyük hitler barındırmıyor ama işin içinde Caleb'in o harika sesi var. Bu objektif bir liste değil demiştim ama Kings of Leon konusunda özellikle subjektif olamam, çünkü en sevdiğim gruplar listesinde ilk 5'imde onlar, canlarım benim.


Kings of Leon - Beach Side

No comments: